Annonsering på Facebook & Instagram, distanskurs


Kursupplägg

Vem är kursen till för?
Tidsåtgång, certifikat, betalning, handledning

 Kursinnehåll

Kom igång med annonsering på Facebook och Instagram med denna kom igång-kurs skapad av sociala medie-byrån Digitalsnack tillsammans med Crunch time. 

Kursen är till för dig som vill skapa reella resultat med hjälp av annonsering i sociala medier. Kursen ger dig konkret och branschledande kunskap när det gäller att planera, skapa och utvärdera annonskampanjer som gör skillnad för just din organisation. 


Kursupplägg 
Den här kursen består av innehållsrika videoföreläsningar  och textmaterial byggt på konkret, branschledande kunskap samt övningar och quiz.


Vem är kursen i sociala medier till för?
För dig som vill öka kännedom och/eller driva försäljning via sociala medier. Tidigare kursdeltagare är personer på kommunikationsavdelningar som vill kompetensutveckla och lära sig sociala medie-marknadsföring. Tidigare kursdeltagare består också av egenföretagare. 

Tidsåtgång, certifikat, betalning, handledning
Tidsåtgång: Du kan anmäla dig till kursen på vår hemsida och börja läsa den direkt. Vi kan också ringa (eller maila eller chatta) så att du har chans att ställa eventuella frågor. Kursen är cirka 5 till 7 h lång ink. övningar. Du behåller ditt inlogg även efter avslutad kurs.

Certifikat: Alla våra kurser ger certifikat efter avslutad kurs.

Betalning: Betalning av online-kurs: du kan välja mellan att få en faktura eller att betala direkt via VISA, Mastercard eller American Express. Kursen kostar 3995 kr inklusive moms.

Handledning: Våra online-kurser läses på egen hand men klassificeras som handledda (vilket även innebär att du som har Unionens studiestöd kan använda detta hos oss) då du alltid har möjlighet att kontakta kursledaren och oss på Crunch time för att ställa frågor och få stöttning.

Vill du veta mer?

Ange din mailadress så hör vi av oss.

Kursinnehåll

  • 1

    DEL 1 - Välkommen!

    • Välkommen till kursen - Kom igång och annonsera på Facebook och Instagram

    • 1. Varför annonsera på Facebook och Instagram?

    • 2. Vad är Facebook Ads Manager?

    • 3. Detta behöver du för att komma igång med Ads Manager

    • 3B. Bra att veta!

    • 4. Mini-quiz

    • 5. Kom igång med annonsering - Del 1

    • 6. Kom igång med annonsering - Del 2

    • 7. Guide för kampanjuppsättning

    • 8. Genomgång av gränssnittet i Ads Manager

    • 9. Att skapa en kampanj

    • 9A. En Crunch time-repetition med fokus på kampanjsteget

    • 9B. En Crunch time-repetition med fokus på adset-steget

    • 9C. En Crunch time-repetition med fokus på annonssteget

    • 10. Kom ihåg!

    • 11. Sammanfattning med bilder - hur du skapar en kampanj

  • 2

    DEL 2

    • Hur kan en kampanj se ut?

    • 1. Knep som underlättar - duplicera och editera

    • 2. Hur du kan tänka kring duplicering

    • 3. Mini-quiz

  • 3

    DEL 3

    • 1. Återannonsering

    • 2. Att jobba med en funnel

    • 3. Funnels

  • 4

    DEL 4 - BONUS!

    • Tonalitet, innehåll och format

    • 1. Tonalitetsövning - personlighet

    • 2. Tonalitetsövning - middag

    • 3. Tonalitetsövning - ordmoln

    • 4. Tonalitetsövning - tre pelare

    • 5. Bra att tänka på!

    • 6. Tonalitet i video

    • 7. Att tänka på gällande innehåll på olika plattformar (se pdf nedan)

    • 8. Materialspecifikation

  • 5

    DEL 5

    • 1. Så utvärderar du din kampanj

    • 2. Hur mycket ska man utvärdera?

    • 3. Utvärdering av kommunikation i sociala medier

    • 4. Utvärdering fortsättning - break downs & audience insights

    • 4B. Checklista att ladda ned som pdf: förbättra en pågående kampanj

    • 5. Mätetal för kommunikation i sociala medier + nedladdningsbar pdf

    • 6. Exempel på resonemang vid utvärdering

    • 7. Bonus: Att skapa rapporter och exempel på enklare rapportmall

    • 8. Test i annonsering på Facebook och Instagram

    • 9. Checklista och kontaktuppgifter

    • 10. Några sammanfattande ord