Vår vision

Crunch time grundades med en rebellisk idé om att erbjuda marknadens bästa kurser och vidareutbildningar inom digital kommunikation och PR – till ett lågt pris.

Vårt “why” är sprunget ur en enkel övertygelse; vidareutbildning är för dyrt. Men hur kan det vara så i en tid där svaret på många frågor finns en googling bort? Svaret är; kvalitet. Färsk men beprövad kunskap på ett lättillgängligt vis kostar ofta skjortan just för att kunskapen varit dyrköpt. Det vet vi efter att själva ha utbildat hundratals kommunikatörer, marknadsavdelningar, ledningsgrupper och studenter. I egen regi och genom namnkunniga kommunikationsskolor och institut. Ger dessa utbildningar valuta för pengarna? Absolut. Men vi tror att det finns ett annat sätt.

I en värld som tycks snurra snabbare än någonsin är vidareutbildning en reell nödvändighet. Svunnen är den tid då vi arbetade 40 år på samma arbetsplats utan att egentligen behöva förnya vår kunskap särskilt ofta. Idag är vidareutbildning en naturlig del av det moderna arbetslivet. Det är därför vi finns. För att vi anser att alla människor förtjänar att växa. I sin yrkesroll och som individer.

Genom online-kurser där en kursledare alltid finns nära till hands har vi lyckats sänka priserna. Från och med nu kommer vi att gå vår egen väg med målet att höja kunskapsnivån och den digitala kompetensen för alla som vill vara med på resan. Det behöver inte vara svårare än så.