Marknadsföring i sociala medier

DISTANS

Ta del av konkret branschledande kunskap med fokus på
varumärkesbyggande och säljdrivande marknadsföring i sociala medier.

4 995 kr inkl. moms

Hur fungerar sociala medier? Annonsering? Hur ska jag tänka kring de olika kanalerna? Vilken är rätt tonalitet för mitt varumärke och hur gör jag egentligen planering och utvärdering på bästa sätt?

I den här heltäckande sociala medie-kursen får du sylvass kunskap varvat med praktiska tips inom sociala medie-marknadsföring. Med en branschledande expert som kursledare och resten av teamet på Crunch time som alltid finns ett mail bort när du tar
ditt arbete till nästa nivå.

Kursen i sociala medier är till för dig som vill öka kännedom och/eller driva försäljning via sociala medier. Många tidigare kursdeltagare är personer på kommunikationsavdelningar som vill kompetensutveckla och lära sig sociala medie-marknadsföring. Tidigare kursdeltagare består också av social media managers, egenföretagare, influencers och personer anställda på reklambyrå.

Sociala medier-kursen består av innehållsrika videoföreläsningar byggt på konkret, branschledande kunskap samt övningar, textmaterial, quiz, verktyg och mallar
så som ordlista och mall för medieplan och kommunikationsplan.

Vill du ta del av ett gratis smakprov?
Här skapar du ett konto (texten längst ned) för att ta del av demon.

Natalie Eriksson har erfarenhet från en av Sveriges ledande sociala medie-byråer samt olika marknadsavdelningar och arbete med egen konsultbyrå. Hon har bl.a. arbetat som interim marknadschef, medieköpsspecialist och projektledare. Natalie skriver om sociala medier på Resumé och har drivit ett nätverk tillsammans med Facebook. Hon undervisar frekvent om sociala medier för företag samt på skolor så som Nackademin och Berghs School of Communication. Natalie har även skrivit en bok och tar sig an styrelseuppdrag för att bidra med ett digitalt marknadsförings-perspektiv.

Kursledare

Exempel på kursinnehåll:
✓ Introduktion till sociala medier samt olika kanaler
och hur de särskiljer sig. Vilka möjligheter finns med olika sociala medier, hur bör man tänka och vilket innehåll passar för vilken kanal?

✓ Back to basics: så fungerar marknadsföring och hur vi applicerar den kunskapen på sociala medier. Även: kort om hur du kan kombinera sociala medier med traditionell marknadsföring.

✓ Fokus på Instagram och Facebook men även kort om; Google, Youtube, Linkedin, Twitter, Pinterest.

✓ Annonsering i teorin och i praktiken: så fungerar annonsering i teorin och i praktiken; steg för steg. Tips och tricks för att lyckas med annonsering som verktyg för att växa sitt företag.

✓ Målgrupper, tonalitet, innehåll, format och budskap: segmentering av målgrupper och möjligheter i olika sociala medie-kanaler. Att hitta rätt tonalitet för sitt innehåll i sociala medier.

✓ Verktyg, tidsplaner och medieplaner för ett lyckat sociala medie-arbete: verktygslådan som behövs för att du direkt ska kunna arbeta effektivt och strukturerat med sociala medie-marknadsöfring.

✓ Optimering och utvärdering: så kan du tänka för att förbättra, optimera och rapportera ditt arbete i sociala medier — med fokus på ökad lönsamhet och/eller varumärkeskännedom.

✓ Tips, tricks, övningar, quiz och “best practice”.