TikTok — så lyckas du med innehåll, annonsering och strategi

PLATSBUNDEN, STOCKHOLM

FYSISK UTBILDNING 6 november 2024
KURSLOKAL I STOCKHOLM
EN HELDAG
10 900 KR EXKL. MOMS

10 900 kr exkl. moms

Crunch times Natalie Eriksson ansvarar för en heldagsutbildning i regi av Resumé Akademi. TikTok har på kort tid seglat upp som en av samtidens allra mest inflytelserika och omtalade sociala medie-kanaler. Men vad krävs för att bli framgångsrik? Den här utbildningen handlar om hur du lyckas med marknadsföring på TikTok. Du får lära dig hur du sätter upp annonsering och vilket innehåll som ger effekt och driver engagemang. Vi går också igenom hur du tar fram en strategi, planerar och följer upp ditt arbete.


Utbildningen riktar sig till:

Dig som ansvarar för eller arbetar operativt med ett företags sociala medier.

Mål med utbildningen:
Att du som deltagare ska få:

✓ Få fördjupad och konkret kunskap kring hur TikTok kan bli en viktig del av sociala medie-strategin

✓ Få konkret kunskap i hur du annonserar på TikTok

✓ Få insikt om vilket innehåll som skapar lyckad kommunikation på TikTok

✓ Känna dig trygg i att planera, utföra och utvärdera kommunikation på TikTok

Utbildningen går igenom:

✓ Hur du implementerar TikTok i sociala medier-strategin

✓ TikTok som socialt medie och vad som har gjort appen så populär

✓ TikTok som kanal för marknadsföring och vad som skiljer TikTok från andra sociala medier

✓ Hur du skapar annonskampanjer på TikTok – från ax till limpa

✓ Vilket innehåll som ger effekt och driver engagemang på TikTok

✓ De viktigaste nyheterna på TikTok just nu

✓ Hur du utvärderar dina aktiviteter på TikTok

Utlåtanden från företag

Mycket bra kurs! Matnyttigt, konkret och väldigt hands-on.

Jag har lärt mig otroligt mycket! Natalie är en väldigt kompetent och pedagogisk kursledare.

Natalie är en fantastisk kursledare!